وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عدالت آموزشی صرفاً به امکانات محدود نمیشود، بلکه عدالت در محتوا نیز اهمیت اساسی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رویداد «راهبرد عدالت در کیفیت آموزشی» با تأکید بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی گفت: نگاه متمایز دولت و بهویژه دکتر پزشکیان به مقوله عدالت، مبتنی بر برابری است و بر این باور است که برابری، خود زمینهساز کارآمدی نظام آموزشی خواهد بود.
وی با اشاره به دیدگاههایی که نظامهای نابرابر را کارآمدتر میدانند، افزود: در حوزه آموزش و پرورش، برخی از برابریها کاملاً ضروری است. نظام رسمی و عمومی آموزش کشور مسئله ثروتمندان و طبقات بالای جامعه نیست، بلکه باید پاسخگوی شرایط واقعی همه دانشآموزان، بهویژه اقشار کمبرخوردار باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به چالش عدالت در محتوای آموزشی تصریح کرد: مطالعات و تجربیات کشورهای مختلف نشان میدهد که عدالت آموزشی صرفاً به امکانات محدود نمیشود، بلکه عدالت در محتوا نیز اهمیت اساسی دارد. در ایران با نوعی بیعدالتی در محتوای آموزشی مواجه هستیم؛ چراکه بسیاری از دانشآموزان از خانوادههایی میآیند که پدر و مادر کمسواد هستند و امکان استفاده از معلم خصوصی یا آموزشهای مکمل را ندارند، اما کتابهای درسی متناسب با این واقعیتها طراحی نشده است.
میدری با اشاره به رویکرد نخبهگرایانه در نظام آموزشی، گفت: نتیجه این نگاه آن است که تصور میکنیم همه باید به دانشگاهها یا حتی کشورهای اروپایی اعزام شوند، در حالی که آموزشهای مهارتی نقش مهمی در عدالت آموزشی و اشتغالپذیری دارد. در همین راستا، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با وزارت تعاون همکاری نزدیکی با وزارت آموزش و پرورش دارد تا نظام آموزش مهارتی تقویت شود.
وی از تحولات اخیر در حوزه آموزش مهارتی خبر داد و افزود: یکی از تغییرات مهم، مشارکت انجمنهای تخصصی و صنایع در تدوین سرفصلها و محتوای آموزشی است. این تعامل کمک میکند از مربیان توانمند بخش صنعت در فرآیند آموزش استفاده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای یک طرح پایلوت در شهر شاهرود گفت: هفته گذشته حدود ۴۰ دانشآموز در سه رشته مهارتی، آموزشهای خود را در یکی از پیشرفتهترین کارخانههای کشور گذراندند و هدفگذاری ما این است که این تعداد در آینده به دهها هزار نفر افزایش یابد.
میدری در پایان با اشاره به مطالعات انجامشده در حوزه فقر کودک تأکید کرد: هرچند طرح این مباحث دشوار است، اما معتقدم همین شرایط میتواند زمینهساز تحولات بنیادی در حوزههای مختلف از جمله آموزش و پرورش باشد تا حداقلهای لازم برای عدالت آموزشی در کنار سایر مسائل کشور فراهم شود.
کد خبر 6689695
-
کاظمی: مافیای کنکور بسیاری از طرحهای تربیتی را نقش بر آب میکند
-
اسماعیلی: پوشش آموزش بعد از انقلاب ۹۸ درصد پیشرفت کرده است
-
یک جامعه باید آماده چشم پوشی از منافع آنی به نفع منفعت آتی باشد
-
کمبود داروهای سرطانی موقتی است
-
دمبله برترین بازیکن ۲۰۲۵ از نگاه فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال
-
آیت الله حسینی بوشهری: خروجی فعالیتهای علمی باید روی میز مسئولین باشد
-
«موساد» پشت پرده حمله سیدنی؛ جنگافروزیهای بیشتری در راه است؟
-
واکنش قاطع نماینده ولی فقیه در مازندران به اظهارات یک مسئول
-
برگزاری جلسه ویژه مدیریت بحران در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی
-
جهانشاهی: فضای مناسب برای عرضه محصولات مشاغل خانگی در نوشهر ایجاد شود
-
عواقب خطرناک «شیرین خوری» ایرانی ها
-
دانشجویان فوقتخصص علوم پزشکی مشمول دریافت وامهای صندوق رفاه شدند
-
میدری: عدالت آموزشی صرفاً به امکانات محدود نمیشود
-
هشدار بارش شدید برف و باران در سراسر کشور به جز ۲ استان تا روز جمعه
-
افزایش قربانیان حمله به مراسم یهودیان در استرالیا به ۱۶ نفر
-
بخشنامه ساعت کاری جدید دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
-
آماده باش در کرمان؛ بارندگیهای شدید از عصر دوشنبه آغاز می شود
-
شهادت بسیجی اصفهانی در مأموریت آموزشی
-
ریزش دیوار ساختمانی در پاکدشت؛۸ نفر در زمان حادثه داخل طبقات بودند
-
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری بانکی با عنوان سند قولنامه
-
حمله سیدنی و بهره برداری از آن برای بازتولید روایت «قربانی»
-
پیام تسلیت «جولانی» به «ترامپ»
-
جوادی: موج سرد و ماندگار بارشی از فردا وارد استان یزد میشود
-
روزنامههای ورزشی دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای صبح دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای ورزشی یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
- تور شفق قطبی
- تعمیر کامپیوتر تهران
- ایمپلنت دندان
- استعلام شرکت با کد ملی
- آلپاری
- تبلیغات گوگل ادز
- فروش خودرو کارکرده
- خرید دستگاه تصفیه آب
- تبلیغ در گوگل
- چاپ کارت ویزیت
- سرور اچ پی
- تور شفق قطبی اقساطی
- خرید دام زنده
- مهرینو
- تهران تایمز
- روزنامه آگاه

